Medier og gæsteblogs

Der er mange offentlige samtaler, jeg gerne deltager i, bl.a. debatterne om:

  • Dimittendledighed og jobsøgning
  • Native advertising / forretningsetik
  • Data og vælgersegmentering

Se mine seneste i tidslinjen – skal din blog eller dit medie med på listen, så send mig en mail eller ring til mig på +45 2662 2330.

  • September 2020

    Jeanette Mayland Olsen portræt Djøfbladet af fotograf alexander höllsberg
    Fotograf: Alexander Höllsberg

    Historien om, hvordan kreativ jobsøgning hjalp mig i job i Djøfbladets tema om de skjulte job.

    Læs artiklen i Djøfbladet

  • August 2020

    Jeanette Mayland Olsen portræt Magisterbladet fotograf Lars Bech
    Fotograf: Lars Bech, Son of Lone

    Dimittendledighed er i kølvandet på coronakrisen igen blevet et tema. Jeg talte med Magisterbladet om mine erfaringer, da jeg var dimittendledig i 2012 i kølvandet på finanskrisen og hvordan de unge dimittender kan gribe deres jobsøgning an.

    Læs artiklen i Magisterbladet

  • Maj 2020

    jeanette mayland olsen portræt
    Fotograf: Büro Jantzen

    En krisetid er den perfekte anledning til strategisk B2B-branding. Det skrev jeg en klumme om til Dansk Markedsføring.

    Læs klummen hos Dansk Markedsføring

  • Marts 2020

    Er segmentering egentlig relevant? Ja. Fordi det virker. Man kan starte småt og så videreudvikle det til sofistikerede modeller, der virkelig møder kunden i øjenhøjde. Det talte jeg om i en vlog og et blog-indlæg hos iværksætterordbogen WordUpMate.

    Læs bloggen på WordUpMate

  • Januar 2020

    jeanette mayland olsen content marketing publikation ekspertudtalelse

    Brandmovers indledte året med “20 content marketing-forudsigelser for 2020”. Min spådom var, at Sælger-Helle ryger på pause til fordel for den oprigtige videndeling. Fordi det virker.

    Download publikationen hos Brandmovers

  • Oktober 2018

    Native advertising sælges halv-ulovligt og hel-uetisk som “redaktionel” omtale. Det skrev jeg et indlæg om til journalisten.dk og det blev det tredjemest læste indlæg i den uge, det blev udgivet.

    Læs indlægget på Journalisten.dk

  • August 2018

    Geomapping er et politisk kampagneredskab og selvom vælgersegmentering fik et dårligt ry med Cambridge Analytica-skandalen, så truer det ikke vores frie valg med den måde det foregår på i Danmark – som i øvrigt er fint lovreguleret. Det skrev jeg et debatindlæg om til Politiken.

    Læs indlægget på politiken.dk


Nyeste indlæg på bloggen