Medier & gæsteblogs

Jeg har deltaget i den offentlige debat inden for følgende emner:

  • Ledelse & karriere
  • Forretning & dataetik
  • Data & vælgersegmentering

For PR-henvendelser: Send mig en mail

Tidligere:

  • Januar 2022

    Uløste konflikter på arbejdspladsen kan føre til stress, angst og udbrændthed. Det skete for mig, og det fortalte jeg om i denne temaartikel om det psykiske arbejdsmiljø i marketing- og kommunikationsbranchen.

    Læs artiklen hos Markedsføring

  • Maj 2021

    Har vi fået GDPR nok nu? I dette debatindlæg spørger jeg, om vi er i gang med at overimplementere GDPR. Det baserer jeg dels på afgørelser og begivenheder, der kan virke ude af proportioner med lovens intentioner.

    Læs indlægget hos Markedsføring

  • September 2020

    Jeanette Mayland Olsen portræt Djøfbladet af fotograf alexander höllsberg
    Foto: Alexander Höllsberg

    I dette interview fortæller jeg om, hvordan kreative jobsøgning hjalp mig med at lande et job. Artiklen var en del af et tema om “de skjulte jobs”.

    Læs artiklen i Djøfbladet

  • August 2020

    Jeanette Mayland Olsen portræt Magisterbladet fotograf Lars Bech
    Foto: Lars Bech, Son of Lone

    Dimittendledighed blev igen et tema i den offentlige debat under coronakrisen. Jeg talte med Magisterbladet om mine erfaringer som dimittendledig i kølvandet på finanskrisen i 2012 og delte mine råd til, hvordan dimittender kan griben jobsøgningen an.

    Læs artiklen i Magisterbladet

  • Maj 2020

    jeanette mayland olsen portræt
    Foto: Büro Jantzen

    I denne klumme argumenterer jeg for, hvorfor coronakrisen er det perfekte tidspunkt at investere i strategisk B2B branding.

    Læs klummen i Markedsføring

  • Marts 2020

    Er segmentering relevant? Ja. Fordi det virker. Virksomheder kan starte med simple modeller og udvikle dem i dybde og omfang og med tiden opnå meget sofistikerede kundeindsigter. Vlog + blog for WordUpMate.

    Læs hos WordUpMate

  • Januar 2020

    jeanette mayland olsen content marketing publikation ekspertudtalelse

    Branding-bureauet Brandmovers startede året med “20 content marketing-forudsigelser for 2020”. Min forudsigelse var “mindre salg, mere værdiskabende content”.

    Download fra Brandmovers

  • Oktober 2018

    Native advertising bliver solgt semi-ulovligt og helt uetisk som “redaktionel” PR. Dette debatindlæg blev det tredjemest læste på journalisten.dk den uge, det blev udgivet.

    Læs på Journalisten.dk

  • August 2018

    Geo-mapping er et legitimt politisk kampagneværktøj, og selvom vælgersegmentering fik et dårligt ry i kølvandet på Cambridge Analytica-skandalen, truer det ikke de frie valg i Danmark. Det skyldes dels lovgivningen og de meget høje etiske standarder hos både de danske partier og den danske databranche.

    Læs debatindlægget på politiken.dk